door naar tekst

2 april 2014

Betreft

OVERNAME MAAGTECHNIC-GROEP

Op 11 februari 2014 heeft ERIKS bekend gemaakt een overeenkomst te hebben getekend met Datwyler om alle aandelen van de Maagtechnic-groep over te nemen. Deze overname is per 1 april 2014 succesvol afgerond.

De Maagtechnic-groep is een toonaangevende Europese industriële dienstverlener, die de OEM (Original Equipment Manufacturers) als ook de MRO (Maintenance Repair and Overhaul) bedient. De onderneming heeft vestigingen in Zwitserland, Frankrijk, Duitsland en Tsjechië.
De activiteiten van Maagtechnic bestaan uit de distributie, productie, veredeling en engineering van:

• Afdichtings-, rubber-, en kunststoftechniek
  • Stromingstechniek
  • Aandrijftechniek
  • Gereedschappen, onderhouds- en veiligheidsproducten
  • Logistieke en e-business oplossingen.
Met circa 580 medewerkers heeft Maagtechnic in 2013 een omzet van circa CHF 150 mln. gerealiseerd.
Voor uitgebreide informatie over Maagtechnic verwijzen wij naar www.maagtechnic.com

Over ERIKS

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment aan werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten levert.
Het huidige productassortiment van ERIKS is onderverdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek, afdichtings- en rubbertechniek, industriële kunststoffen, aandrijftechniek en lagers, en gereedschappen en onderhouds- en veiligheidsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 60 groepsmaatschappijen met 450 vestigingen in 27 landen, die ruim 200.000 klanten bedienen in de MRO, OEM, project en distributie business. In het jaar 2013 behaalde ERIKS een netto-omzet van ca. € 1,8 miljard (USD 2,3 miljard). ERIKS is geheel eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van € 20 miljard (USD 25,6 miljard) in 2012.
Vraag het ERIKS.
Om uw vraag snel te kunnen beantwoorden vragen wij u alle velden in te vullen. Dhr. / Mevr.
Land
*Dit zijn verplichte velden
Uw informatie wordt niet met derden gedeeld.
E-mailFacebookTwitterLinkedInGoogle+

This is a printed version of Oil-Seals.info of ERIKS nv.
© ERIKS nv, 2016.